חינוך-בלתי-פורמלי-בנאות

מערכת החינוך

החינוך הבלתי פורמאלי

החינוך הבלתי פורמאלי הוא חלק חשוב ביותר במערכת החינוך, הערוץ הזה נמצא בידי הקהילה ותפקידו לבנות את הזהות של הדור הצעיר שייכות למקום, לקהילה, לאזור ולמדינה. תפקידנו להנחיל ערכים של סולידריות, ערבות הדדית, ושותפות וליצור שיח ודיאלוג מתמיד בין כל הגורמים.

במערכת שלושה בתים:

שחף – ילדי כתות א' ב' ג', 26 ילדים ושלושה מדריכים
דייה – 20 כתות ד' ה' ו', 20 ילדים ושני מדריכים.
תיכון – כתות ז' עד י"ב, 24 נערים מדריכה אחת.

שחף_2

שחף

דייה_2

דייה

מה זה חינוך בלתי פורמאלי

אנו בחינוך הבלתי פורמאלי מנסים לתת מענה לצורכי הפרט עם הרבה תשומת לב לצרכים מיוחדים. וביחד עם זאת בכל בית אנו בונים קבוצה שיש לה חוקים וכללים קבוצה המאפשרת לפרטים שבה להתפתח ויחד עם זאת להיות שותפים לנעשה בבית עם אחריות והשתייכות.

הבחירה להיות שותף ולקחת חלק בפעילות היא אינה חובה. בנאות מרדכי ההשתתפות בחינוך הבלתי פורמאלי היא כ -100%. מחובתנו לעשות הכל על מנת שהחינוך יהיה איכותי ובעל משמעות. חשוב לנו לחבר את הילדים לתרבות ולקהילה בקיבוץ, לשמור על מסורות קיימות ויחד עם זאת ליזום וליצור דברים חדשים.

 

מה קורה בשחף
בימים אלו הקמנו צוות הורים שמטרתו לעזור ולקדם את הבית בתהליכים השונים. הצוות הזה ילווה אותנו בחשיבה והתייעצות לגבי תהליכים שונים בבית. חשובה לנו השותפות הזאת ואנו מקווים שהיא תניב פירות.

 

מה קורה בדייה
הפעילות מתקיימת בימים ג' ב' ו- ו' אחת לכמה זמן יש פעילות ערב בימי חמישי. בימי ג" הילדים עוסקים בפעילות מובנית: גיבוש קבוצה, נושאים חברתיים, אקטואליה. הינו שמחים לשלב את הילדים ביתר עשייה למען ועם הקהילה כגון עבודה בענפים ופעילות חברתית משותפת.

 

מה קורה בתיכון
כרגע התיכון נמצא במבנה זמני, מול הבית הסיעודי, בבית פרטי בו הנערים יצרו עם המדריכה גפן אווירה חמה ומשפחתית. הנערים נפגשים מידי יום (חמישה ימים בשבוע), מדברים וצוחקים, שותים קפה או שוקו, משחקים ביחד בסוני פליסטיישן, רואים משחקי כדורגל וכמובן עוסקים בנושאים חברתיים ואקטואליים וביום חמישי, גולת הכותרת- החברהו מכינים ארוחת ערב מושקעת ומפנקת, כל שבוע ארוחה אחרת. האווירה כיפית אבל כולנו מחכים בקוצר רוח לחזרה לתיכון כמו שאומרים הנערים: "התיכון שלנו".

שינוי גודל גופן
נגודיות